Handelsbetingelser

Handelsbetingelser for 3dekoration.dk

Disse salgs- og leveringsbetingelser gælder for køb af varer på 3dekoration.dk til levering i Danmark.

1. Virksomhedsoplysninger

3dekoration.dk ejes og drives af: Stine Hovge, Skovvænget 34, 8543 Hornsket E-mail: [email protected]

2. Priser og Betaling

Alle priser på 3dekoration.dk er angivet i danske kroner (DKK). Priserne er dagspriser. Fragt- og leveringsomkostninger oplyses særskilt inden dit endelige køb.

Vi modtager betaling med følgende betalingsmidler:

  • VISA / VISA Electron
  • Mastercard

Beløbet trækkes først på din konto, når varen afsendes fra vores lager. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet. Alle betalingstransaktioner gennemføres via en sikker og krypteret SSL-forbindelse (Secure Socket Layer).

3. Levering

Vi bestræber os på at afsende din ordre inden for [Antal] hverdage. Da mange af vores varer produceres på bestilling via 3D-print, kan der forekomme ekstra produktionstid. Den forventede samlede leveringstid vil fremgå tydeligt ved bestilling af den enkelte vare.

Vi leverer med DAO til pakkeshop eller privatadresse. Fragtomkostningerne vil altid fremgå tydeligt af din ordreoversigt, inden du betaler.

Du vil modtage en e-mail med track & trace-nummer, så snart din ordre er afsendt.

4. Fortrydelsesret

Som forbruger har du som udgangspunkt 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

Sådan gør du brug af fortrydelsesretten: Inden for 14 dage fra modtagelse skal du give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives pr. e-mail til [email protected]. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.

Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

Undtagelser til fortrydelsesretten
Vær opmærksom på, at fortrydelsesretten ikke gælder for varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg.

Dette gælder for mange af vores 3D-printede produkter, hvis du f.eks. har valgt en specifik farve, størrelse, tekst eller design, som ikke er en standard lagervare. Hvis en vare er undtaget fra fortrydelsesretten, vil det fremgå tydeligt i varebeskrivelsen inden dit køb.

5. Returnering

Når du har meddelt os, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen retur til os.

  • Du skal selv betale for, at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.
  • Du er ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind.
  • Vedlæg en kopi af ordrebekræftelsen eller anden dokumentation for dit køb.

Varens stand ved returnering: Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

Tilbagebetaling af købsbeløbet: Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.

Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

Varen sendes til: 3Dekoration, Skovvænget 34, 8543 Hornslet, Danmark

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

6. Reklamationsret

Købelovens mangelsregler finder anvendelse på varekøb. Når du handler hos os som forbruger, har du 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Ved reklamation, kontakt os venligst på: E-mail: [email protected]. Beskriv problemet så detaljeret som muligt og vedhæft gerne et billede.

7. Persondatapolitik

For at du kan indgå aftale med os på 3dekoration.dk, har vi brug for følgende oplysninger: Navn, adresse, telefonnummer og e-mailadresse.

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål at kunne levere varen til dig. Oplysningerne opbevares i fem år i henhold til Bogføringsloven, hvorefter oplysningerne slettes.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse. Dine oplysninger videregives ikke til tredjepart, medmindre det er nødvendigt for at opfylde aftalen (f.eks. til fragtfirmaet).

Som registreret hos os har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataforordningen (GDPR). Henvendelse i forbindelse hermed rettes til: [email protected].

8. Klagemuligheder

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte os på [email protected]. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg www.naevneneshus.dk

EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er især relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her: http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mailadresse [email protected].